Peygamberimizin Mucizeleri Mirac Mucizesi
Peygamberimizin Mucizeleri Mirac Mucizesi
Dünya alemine Hz.Muhammed (s.a.v)’in Mucizelerinden Miraç Mucizesiydi. Gösterdiği diğer mucizelerden biri de ayın ikiye bölünmesi olduğu gibi semada yani Gök yüzü ehline de gösterdiği en büyük mucizesi Peygamberimizin Mucizeleri Mirac Mucizesi olmuştur
İlim Adamları olan Buhari ile Müslim Miraçla alakalı olarak birleştikleri rivayetlerinin ortak edindikleri bilgilere göre olay şu şekilde olmuştur:
Hz. Peygamber (s.a.v) Kabe’de Hatim de iken ne uyanık nede uyku halinde iken Cebrail (as) Gelir.
Hz. Muhammed(s.a.v)’in İsra ve Miraca gidişi
Hz. Muhammed (s.a.v) Miraca götürülmesi
Hz. Muhammed (s.a.v) Refref ile Öteler Ötesindeki Buluşma
Miracta Hz. Peygamberimiz (s.a.v)’in maneviyatını yükseltmiştir
Hz. Muhammed(s.a.v) Cenab-ı Hakk’a hitaben:
“Bütün Selâm verme ve hayır dualar sana , bütün kutsal şeyler, bütün namazda ve okunan duâlar ve bütün kelimat-ı tayyibe Allah’a mahsustur.” şeklinde hitab vermiştir. Bunun anlamı “Bütün evrende var olan her şey durumlarıyla ve dilleriyle yapmış oldukları ibadetleri ve tesbihlerini, bütün çekirdekler ve nutfeler gibi mübarek şeylerin fitri mübarekliklerini ve tesbihlerini, bütün insanlar gibi şuurlu varlıkların ibadetlerini ve bütün peygamberler ve kamil insanlar olan evliyaların, asfiyaların ibadetlerini ve tesbihlerini onların namına sana hediye ediyorum; sana mahsustur.” demektir.
Selâm olsun sana ey Peygamber!
Bu selamın üzerine Allahu teala Hz. Muhammed(s.a.v): “Selâm olsun sana ey Peygamber!”şeklinde mukabele de bulunmuştur. Bunun üzerine Allah Resulü (asm) de: “Bize ve Allah’ın salih kullarına selâm olsun.” şeklinde cevap vermiştir. Bu konuşmaya sidretü’l-müntehada tanık olan Cebrail (as) da Allah’ın şahitlik etmesini emretmesi üzerine “Allah’tan başka hiçbir ilâh olmadığına şehadet ederim. Ve Muhammed’in (asv), Allah’ın elçisi olduğuna da şehadet ederim.” diyerek şehadet etmiştir.
Miraç’ta Allahu teala ile Hz. Muhammed(s.a.v) karşılıklı söyleşideki sözlerin, müminlerin miracı hükmünde olan namazda okunması sünnettir. Bu şekilde her mümin bütün şuurlu ve şuursuz mahlukatın ibadetlerini kendi ibadeti içerisinde Cenab-ı Allah’a takdim etme şerefine ulaşmış olur.