Hayatımızda Olmayacak şeyler Kader mi?

Hayatımızda Olmayacak şeyler Kader mi?

Hiç Şüphe yokki, Allah Teala, Hayatımızda olmayan ve hayatımızda olmayacak şeyleri de bilir. Ancak hayatımızda olmayan şeylerde Kader sayılır mı?

Bediüzzaman hazretlerinin ifade ettiği gibi;

“Kader, ilmin bir nev’idir ( Yani kaderin eşyaya bir plan ve rota çizmesi demektir). ki, her şeyin manevî (gözle görülüp elle tutulamayan, duygularla sezilebilen, ruhani, uhrevi, tinsel. Maddi karşıtı.
Akıl, kalp ve ruhun madeninde, beynin ışığında buluna ve mahsus kalıbı hükmünde bir mikdar tayin eder.
Ve o mikdar-ı kaderî, o şey’in vücuduna bir plân(İlmi bir plan, program ve projedir)) , bir model hükmüne geçer.
Kudret icad ettiği vakit ( AllahTeala kudretiyle Vücuda getirmek ve yeniden bir şeyi meydana getirmek ve yoktan var etmek.;
gayet sühuletle ( kolaylıkla ve incelikle) kaderî mikdar (derece olarak) üstünde icad (Vücuda getirmek ve yeniden bir şeyi meydana getirmek)eder.”

(Lem’alar, 193)

Kader, Allah Teala’ın sonsuz ilminin bir (belirtisidir) tezahürüdür

Kader, Allah Teala’ ın sonsuz ilminin bir (belirtisidir) tezahürüdür . Bütün alemdeki varlıkların, geçmişte olanların,
şimdiki zamanda ve gelecek zamanda halleriyle Allah’ ın ezeli ve sonsuz ilminde “vücud-u ilmi” (yani Allah’ın ilminde ve bilgi olarak var olan ama nesnel bir varlığı olmayan ilmi varlıklardır).
Allah’ın kudreti, bu ilmi program müvacehesinde (Bir durum karşısında) onlara harici vücut ( Harici diye isimlendirilmesinin sebebi ise, yalnız ilimde değil, ilmin haricinde (dışında) de var olan manasınadır.
Çünkü her şeyin aslı ilm-i ezelide ilmi varlık olarak vardır. Vakti geldiğinde ilmin haricinde de yaratılır ve buna vücud-u harici denir) elbisesini giydirir.

olanlların,
şimdiki zamanda ve gelecek zamanda halleriyle Allah’ ın ezeli ve sonsuz ilminde “vücud-u ilmi” (yani Allah’ın ilminde ve bilgi olarak var olan ama nesnel bir varlığı olmayan ilmi varlıklardır).
Allah’ın kudreti, bu ilmi program müvacehesinde (Bir durum karşısında) onlara harici vücut ( Harici diye isimlendirilmesinin sebebi ise, yalnız ilimde değil, ilmin haricinde (dışında) de var olan manasınadır.
Çünkü her şeyin aslı ilm-i ezelide ilmi varlık olarak vardır. Vakti geldiğinde ilmin haricinde de yaratılır ve buna vücud-u harici denir) elbisesini giydirir.

Demek her şey Alllah Teala’nın ilahi takdiri ve kaderle vardır.

(Kamer, 54/49) mealindeki ayette bu hakikatin altı çizilmiştir.

Kader ilmi bir program ve plan olduğuna göre, ademde/yoklukta kalan, var olmayanlar için bir plan ve program olmaz.

Bu alemde başka alemlerde mutlak yokluk yoktur. Çünkü, Allah Teala’nın sonsuz ilmi buna izin vermez. Fakat kader, bir miktar zamanda ve gelecekte belirleme olduğuna göre,
yokluk için zamanda olacaklar için de bir miktar bir şeyleri tayin etmeye gerek yoktur.